Blagi je nežna reč, koliko da ostanem dobronamerna. Sve što
se dogadja u našem obrazovanju i oko njega nije politika koju odlikuje sistem i
sistematičnost. Strategija razvoja obrazovanja koje su nam puna usta ovih dana
nema uporište u jasnoj i realnoj politici dugoročnog ekonomskog i privrednog
razvoja, koliko je to moguće u zemlji
Srbiji. Tako ona liči na spisak želja brojnih « eksperata » što,
uzgred budi rečeno, treba da deluje impresivno. Opseniti prostotu još jednim od
naših samozavaravanja. Istini za volju, ključni tvorci strategije
prave otklon izjavama koje sadrže sumnju u mogućnost postizanja zamišljenog i zapisanog.
Političari zaduženi za prosvetu su se baš primili, oni su srećni kao da su napravili
važan korak napred. Nije čudo ako se setimo da su deklaracije, strategije,
pravci razvoja i slični papiri u nas uvek predstavljani kao ostvarenja.
Šta se u stvarnosti dogadja ? Nastavnika istorije
progone sitni turistički činovnici jer je stručno, skoro
kao turistički vodič (valjda bolje od njega) pričao na Kalemegdanu deci o
istoriji Beograda. Šefovi turističke inspekcije nalaze opravdanje, brane napad na nastavnika, a Ministarstvo
prosvete i nauke saopštava da će podržati inkriminisanog nastavnika ako reši da
ide na sud. Pa on je samo slučaj koji
potvrdjuje srozani status nastavnika u zemlji moćnih i zvučnih strategija. To
je ono što je najtužnije i najružnije u ovoj priči. Umesto da Ministarstvo
prosvete odlučno i na sva zvona stane u odbranu profesije nastavnika, njihovi
predstavnici polemišu sa turističkim organizacijama, razmišljanju o davanju
potvrda nastavnicima koje će ih zaštiti od legitimisanja i kažnjavanja kad se sa decom nadju van škole,
a radi poučavanja. Bravo! Još neko
u ovoj priči treba da se zastidi. To su nastavničke organizacije i sindikati.
Pa zar ova situacija nije bila povod da se organizuju veliki protesti radi
zaštite imena i integriteta profesije ljudi od kojih dobrim delom zavisi
budućnost zemlje. Strategije dolaze i prolaze ali ni jedna zemlja ne može
računati na bolju budućnost bez vaspitača.
I još nešto. Inkluzija, naš veliki sram i dokaz da smo daleko od demokratije i civilizovanog
odnosa prema razlikama. Opet je papir napisan i usvojen a onda niko ozbiljno i
sistematski nije radio na pripremi nastavnika (ne može to za dva dana), a
nimalo na stvaranju društvene klime za
prihvatanje dece sa smetnjama u razvoju
kao ravnopravne u učionici. Roditelji ispisuju decu jer neće da se njihova
« normalna » deca mešaju sa hendikepiranim, škole se žale da nemaju
uslova, niko neće da plaća personalne asistente itd.. itd…
Koja će nam to strategija razvoja obrazovanja pomoći da bar
jedno takozvano sistemsko rešenje dovedemo do kraja? Nijedna jer nemamo
politiku obrazovanja koja podrazumeva pažljivo i temeljno planiranje i sprovodjenje dogovorenog i ozvaničenog.
Sve me podseća na započeti nikad sastavljeni pačvork od raznih
krpica, kome domaćica ne zna svrhu.
Važno je da je šareno.
Нема коментара:
Постави коментар