Укупно приказа странице

19 март, 2010

Metod i smisao

Parafraziraću meni omiljene misli dva filozofa. Francuski filozof J.M.Domenach, raspravljajući o školi i nastavi,  rekao je da škola treba da uspostavi vezu izmedju sveta u kojem deca žive i načina na koji o tom svetu uče.  Savremenik K.P. Liessmann, austrijski filozof citira Hegela koji je rekao da poznato nije saznato zato što je poznato  i insistira na tome  da je znanje više od informacije. On govori o smislu, razumevanju i značenju. Оvaj filozof upućuje kritiku savremenom shvatanju  obrazovanosti i  sve cešćem stavu da nije bitno predmetno znanje  već znanje gde i kako neku informaciju pronaći. 

I zašto ova dva, na prvi pogled oprečna filozofska, stava ovde pominjem? Zato što mislim da je današnja škola suočena upravo sa problemom kako da pomiri metod širenja i pribavljanja informacija, koje su često samo privid  informacije o svemu što se čini bitnim za savremeni svet i sistema znanja opremljenog smislom.  Svest o tome da je znanje ono što nam pomaže da razumemo svet oko sebe koristeći aktuleni metod komunikacije i da se samo uz pomoć znanja može otkriti šta ima pravu informacijsku vrednost bitna je u ovom slučaju. Rekla bih značenje i smisao je ono što bi savremena škola trebalo da ima stalno u vidu ne odbacujući pritom medijske alatke.

I još nešto, od antike do današnjeg dana pravo znanje se pokazuje  u razumevanju sveta oko sebe i  mudrosti koji  pomažu čoveku da opstane.

1 коментар:

  1. Срећом, флоскула о томе да је највећа моћ знати где информацију пронаћи у животу нема своју потврду. Они којима је такав став близак обично ни не траже информације, него оне нађу њих. Наравно, знање је трајан процес, а информисање је на нивоу краткорочне употребе и - после тога, бацање!

    ОдговориИзбриши