Ministarstvo prosvete i nauke najavljuje da će
već sada početi, ili je već počela priprema učenika, čitajte dril, za naredni
PISA test preko kojeg se osposobljenost naših učenika za primenu znanja poredi
sa evropskim.
Ne mogu da verujem da nije jasno da uspeh na tom testu nije i ne treba da bude cilj već da je on
pokazatelj cilja i kvaliteta obrazovnog sistema. Šta znači pripremati za uspeh
na bilo kom testu provere znanja, sposobnosti, funkcionalne pismenosti ili šta
već? Znači, zapravo praviti lažnu sliku. PISA
test , nacionalni maturski testovi ili bilo koji drugi treba da pokažu, pre
svega, kakvo je obrazovanje, da li su mu cilj i aktivnosti valjane, a ne gde smo na lestvici u odnosu na
Finsku, na primer. Uzgred, u odnosu na zemlje kao Finska nismo nigde. Nije ni
to nevažno ali nije suštinski bitno. Već godinama samo gledamo na kom smo
mestu, da bi se prvo malo iskukali, a potom ako malkice skočimo na toj mernoj
skali hvalili i opet nastavili po
starom. Onda se malo bavimo školskim
programima i raznim koncepcijama i to je to. Kad se približi testiranje, opet dril učenika - pravimo dimne zavese.
Pa kako do stvarnog uspeha na tim famoznim testovima?
Nikako dok stvarano ne reformišemo, odnosno temeljno promenimo,
kadrovski, organizaciono, kulturno i svekoliko mnogo toga u zemlji. Kvalitet obrazovanja, odnosno kvaliet obrazovnog sistema je suštinski problem i od njega zavise sva takmičenja, merenja, napredak privrede, sve.
Za početak, pripremanje stručnjaka za rad na svim nivoima obrazovnog sistema treba temeljno preispitati i promeniti. Kod tih ljudi je ključ valjanog obrazovanja. Naša deca će postati funkcionalno
pismena po svetskim merilima, ako su ta merila baš prava, samo onda kad duh
njihove škole bude prožet idejom da su znanje, umeće, život i blagodet svakog
čoveka nešto bitno i nerazdvojivo. Za to su potrebni novi ljudi sa bogatom opštom kulturom, pismeni, ljudi koji sumnjaju u svoje znanje, radoznali, kreativni i svakako posvećeni obrazovanju mladih.
Često zaboravljamo gde smo, ko smo, koji nam je obrazovni nivo, koja su nam
kulturna obeležja, nasledje, vrednosti, te da se sve ne može presaditi, a
posebno ne može primiti iz drugih kultura, kao što se naše dimne zavese ne mogu
preneti kod onih sa kojima hoćemo da se poredimo.
Možda bi prvo kvazi intelektualce i Šojiće trebalo najuriti iz naše prosvete
Možda bi prvo kvazi intelektualce i Šojiće trebalo najuriti iz naše prosvete
Нема коментара:
Постави коментар