Укупно приказа странице

11 јун, 2010

Da li su metode nastave strateško pitanje?

Žali mi se desetogodišnja devojčica, učenica IV razreda osnovne škole da joj odličan uspeh  kvari trojka iz engleskog. Kaže da se sa engleskim jezikom srela prvi put baš u ovom četvrtom razredu. Pitam je u čemu je problem, a ona ozbiljno odgovara " Ja odlično znam teoriju, ali ne znam diktat". Pitam je : Koju teoriju? Ona opet veoma ozbiljno odgovara: " Pa evo na primer znam kako se pravi  Simple Present Tense.." i izdeklamuje mi kompletno gramatičko pravilo, pa onda nastavi sa pravilima za vremena koja su učili. Kad sam joj predložila da mi da primer nije se snašla. 

Neverovatno kako je to dete, ne znajući ni šta reč teorija znači, oslikalo nastavni metod  koji njena nastavnica engleskog primenjuje. Tako ona zna napamet sva pravila, ne zna ništa da kaže i ne ume ništa da napiše. 


Nisu li metode nastave i učenja rasprostranjene u našim školama, problem par exellence, nije li to strateško pitanje? Kad smo se ponovo zadužili onda bi bilo pametnije da onih tri miliona evra utrošimo za usavršavanje nastavnika za efikasnije metode rada, a da  strategiju pišu oni koji su već plaćeni da rade na razvoju obrazovanja.

1 коментар:

  1. Љиљана Грујић13. јун 2010. 14:58

    Чини се да се све врти око промена. Оне захтевају флексибилност, бољу комуникацију и неизбежну едукацију. Страх од мењања себе јесте најчешћи разлог неприхватања промена јер то изискује додатни напор па су самим тим и изговори снажнији. Зато се са разлогом каже да када има воље, има и начниа; када нема воље, постоје изговори. Промене почињу и дешавају се мењањем нас самих, наше свести, ставова и понашања. Људски капитал се стиче искључиво улагањем у образовање и усавршавање и у томе се огледа једна од његових специфичности. То јесте инвестиција која се исплати и то на дуге стазе. Промене у образовном систему су могуће једино ако их успешно спроводе наставници, ученици и родитељи, без обзира колико је такав процес изазван споља. Гледано изнутра, промене су перманентни и главни задатак менаџмента школе. Образовање јесте важна основа развоја друштва у целини, намеће велико бреме одговорности према нама самима и покољењима која долазе.

    ОдговориИзбриши